Artist Statement

In my artistic practice, I perceive urban spaces as a constant source of both anxiety and interest. These emotions are evoked by numerous factors, including the daily encounters with a multitude of people and events, the organization of public spaces and communications, the impact of industrial heritage and its subsequent destruction, the abandonment and pollution of territories, as well as the feeling of vulnerability and disorientation experienced by individuals living in large and constantly changing cities.

Through my art, I strive to comprehend and understand the environment surrounding me, as well as to engage in a process of introspection. I am particularly drawn to familiar images, which I attempt to systematize, organize, and transform. In order to create a sense of comfort, I consciously move away from figuration and embrace abstract forms, which seem to be safer.

Irony frequently appears in my works as a means of mitigating the harsh edges of an unfriendly reality and promoting interaction and coexistence with the unfamiliar, whether it be an image, color, material, or form. 

Working with painting, objects, and photography, I often confront a constant internal conflict, oscillating between a natural affinity for industrial aesthetics and a desire to create something entirely antithetical — colorful and non-functional.

I am particularly drawn to a site-specific approach and the project-oriented use of mediums, as they serve the overarching goal of finding a new language of interaction between things and individuals, who are all actors in the social order.



Я рассматриваю городское пространство как постоянный источник ощущения тревоги. Тревожность и интерес рождаются из многих факторов: количество людей и событий, с которыми приходится сталкиваться ежедневно, вопросы организации общественных пространств и путей сообщения, индустриальное наследие и его разрушение, заброшенные и загрязненные территории, чувство уязвимости и потери ориентиров человека, живущего в большом и меняющемся городе.

Искусство в моем случае предстает методом познания и осмысления окружающей среды, и в то же время интроспекции. Мое внимание привлекают привычные образы, которые я пытаюсь систематизировать, упорядочить и преобразовать. Я выстраиваю вокруг себя комфортное пространство, сознательно уходя от фигуративности, обращаясь к абстрактным формам, кажущимся более безопасными.

Часто в моих работах ирония предстает способом смягчить острые углы недружелюбной действительности и вовлечь во взаимодействие и сосуществование с чужеродным, будь то образ, цвет, материал или форма.

Работая с живописью, объектами и фотографией, я сталкиваюсь с постоянным внутренним конфликтом: нативной тягой к индустриальной эстетике и желанием создать что-то совершенно противоположное — красочное и нефункциональное.

Мне близок сайт-специфичный подход и проектно-ориентированное использование медиумов, поскольку они служат идее поиска нового языка взаимодействия с вещами, наряду с человеком являющимися акторами социального порядка.